-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40395 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

خداوند متعال، وظيفة تعليم و تبيين قرآن كريم را بعد از رحلت پيامبر اكرمبه عهدة چه كساني قرار داده است؟

اعتقاد شيعيان، بر آن است كه مقام امامت، همانند مقام نبوت، تنها از ناحية خداوند براي افرادي خاصي، تعيين ميشود و اين گزينش به وسيلة پيامبراكرميا امام معصومانجام ميگيرد. در اين مورد، فرقي غير از دريافت و ابلاغ وحي، بين پيامبر9 و امام نيست، پيامبر9 امير المؤمنين را، امام و رهبر انسانها در موارد متعدد، تعيين فرمود و در روز جهاني غدير، ايشان را براي خلافت منصوب فرمود، سپس علي، حسن و حسينرا، امام پس از خود معرفي و تعيين فرمود و همينطور، هر امامي، امام پس از خودش را نصب كرد.

در عصر غيبت نيز، علماي اسلام از سوي امام معصومغ، پاسدار حفظ دين، و تبيين كنندة احكام الهي بر مردم هستند، قرآن كريم در اين باره ميفرمايد: فَس ?‹َلوا اَهلَ الذِّكرِ اِن كُنتُم لا تَعلَمون; (نحل،43) اگر نميدانيد از اهل اطلاع، سؤال كنيد. مسلم است، روشنترين مصداق اهل ذكر، همان امامان معصوم: هستند، ولي پس از ايشان، آگاهان و علما و اهل ذكر ميباشند.

در روايتي نيز در اين باره از پيامبر اكرمآمده است: علماي امت من، همانند پيامبران بني اسرائيلند.

همچنين پيامبر اكرم، در حديث ديگر ميفرمايد: علما، چراغهاي روي زمينند و جانشينان پيامبران و وارثان من و پيامبران هستند.( ميزان الحكمة، محمد محمدي ري شهري، ترجمة حميدرضا شيخي، ج 8، ص 3938، دارالحديث / ر.ك: مسائل اعتقادي از ديدگاه تشيع، محمدرضا مظفر، ترجمة محمد محمدي اشتهاردي، ص 95 ـ 98 / ولايت فقيه، آيت اللّه جوادي آملي، مركز نشر فرهنگي رجأ / تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 11، ص 243، دارالكتب الاسلامية. ) امام صادقدر اين باره ميفرمايد: علما، وارثان پيامبرانند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.